Hi ha una sèrie de preguntes freqüents entre els consumidors europeus com per exemple: quina diferència hi ha entre “millor consumir abans de” i “consum preferent” de les etiquetes dels meus aliments? Hi ha normes d’higiene alimentària que he de complir a casa per mantenir la meva família segura? M’he de preocupar pels additius alimentaris?
Per donar resposta a aquestes i d’altres preguntes judar els consumidors a prendre decisions informades sobre les opcions alimentàries quotidianes, la UE i l’EFSA inicien el segon any de la campanya #EUChooseSafeFood en la qual es cobriran una sèrie de temes com la salut vegetal, els aliments nous i els complements alimentaris.
La campanya #EUChooseSafeFood, dirigida principalment a ciutadans europeus d’entre 25 i 45 anys, ofereix informació pràctica i accessible als consumidors per utilitzar-la quan compren i consumeixen aliments: des d’ajudar a llegir les etiquetes i entendre els additius fins a oferir consells sobre la preparació i l’emmagatzematge dels aliments. Paral·lelament, també s’explicarà el paper de l’EFSA per contribuir a la legislació europea que protegeix els consumidors i tota la cadena alimentària.
El director executiu de l’EFSA, Bernhard Url, ha donat la benvinguda al llançament de la campanya: “Els consumidors de la UE poden estar totalment tranquils perquè els aliments que posen a les seves taules són segurs. Poden confiar en el sistema de seguretat alimentària de la UE i en el coneixement científic de la seva fundació, que fa 20 anys que ajuda a garantir que els nostres aliments siguin segurs. #EUChooseSafeFood és un exemple important de la nostra associació amb les autoritats nacionals de seguretat alimentària i de la nostra cooperació amb organitzacions de consumidors, productors d’aliments i societat civil”.
A la pàgina web de la campanya hi ha disponible un conjunt d’eines #EUChooseSafeFood que inclou imatges, curtmetratges i publicacions a les xarxes socials en diferents idiomes, cosa que facilita la participació de les autoritats i associacions nacionals en la campanya.